Eerste bericht uit Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van erikindublin - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van erikindublin - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Dublin

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2006 | Ierland, Dublin

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje uit Dublin. Het heeft wat lang geduurd, maar ben de afgelopen 2 weken echt superdruk geweest met van alles en nog wat. En als ik zeg van alles en nog wat, dan heb ik het over in de pub hangen (jaja, zelfs deze lafste der borrelaars brengt hier in Dublin menig avondje in de pub door) een beetje sight-see'en, beetje wielrennen, maar vooral heel erg veel tijd stoppen in de zoektocht naar een appartement/kamer die een beetje value for money biedt. Maar daarover later meer...

Hier in Ierland gaat alles nog paletti. Vorig weekend een mooi fietstochtje gemaakt van 60km door de Wicklow Mountains, zeg maar net alsof je de Ardennen/Limburg in je achtertuin hebt liggen. Even een Ier ingehaald, praatje gemaakt, die gast (op zijn fiets van 6000E) bleek uitgever te zijn van 5 magazines, waaronder een wielrenmagazine, heeft me gelijk een mooie route laten zien. Schitterend! Heeft me gelijk aangeboden om me op de hoogte te houden van toekomstige ritten van hem en zijn mates, dus found myself een paar fietsvrienden! Zo makkelijk gaat het hier. Echt super aardige lui allemaal hier in Dublin!

Maar mooiste van allemaal is nog wel dat ik afgelopen vrijdag terwijl ik met mijn brakke kop op Trinity College aan het rondhangen was avec le femme francais Gaelle een Nederlands telefoontje kreeg. RED Concepts, ze hadden via via mijn scriptie gezien (Simon bedankt!) en belden mij dus! Waren zeer geinteresseerd en betalen (een deel van) mijn ticket voor een kennismakingsgesprek op 9 oktober. Hoe yupperig/high potential klinkt dat?! Check www.mediawharf.nl voor een idee van wat ze bijvoorbeeld doen. Echt heel tof! Maar goed, eerst maar eens gaan praten en wie weet, wie weet maak ik wel kans op een hele toffe baan als vastgoed-conceptontwikkelaar. Eens te meer een ondersteuning van de stelling dat het bedrijfsleven echt om vrijetijdwetenschappers staat te springen;-)

Woonruimte zoeken is echt geen sinecure. Ik ken genoeg mensen die 350 E betalen voor een kamer die ze moeten delen met 2 (!) andere mensen. Maar ben nu samen met een Braziliaans stelletje opzoek naar een appartementje. Denk dat ik met wat liegen en bribery (als je je uitgeeft voor student kun je het wel schudden om een appartement te huren namelijk, dus E. Grootscholte MSc is hier nu niet als student, maar als just arrived professional uit Nederland die binnenkort fictief bakken met Ierse euries gaat verdienen bij een of andere multinational) wel een single room in het city center kan krijgen voor 550 E. We hebben nu een optie op een schitterend, gloednieuw appartement op 1 km van het centrum. En geloof me, dat zou dan echt de beste deal zijn van iedereen die ik ken! Ken namelijk ook genoeg mensen die voor 500 E (en ja Mieke, Ierse euro's zijn evenveel waard als Nederlandse) een kamertje hebben op zo'n fijne 45 minuten met het OV van het stadscentrum. Dank ook voor Steije voor die schitterende landlord-reference. Wel hopen dat er niks misgaat en dat ik het contract voor het appartement dinsdag of woensdag kan tekenen, want anders ben ik enigzins de l*l als dit mislukt, maar goed ik heb altijd nog de grote kartonnen doos waarin ik mijn racefiets naar ierland heb gebracht.

Wat trouwens erg tof is, is dat de hele stad afgeladen is met professionals van 25-30 jaar oud uit alle uithoeken van europa en verder die naar Dublin komen voor de hoge werkgelegenheid en zeer fijne loonbelasting.
Tis misschien wat saai, maar ik wil het jullie toch niet onthouden:
Kijk en vergelijk:

Ireland individual income tax rates 2005 (single)

Tax base (EUR) Tax
0 - 29,400 20%
29,401 and over 42% on base exceeding 29,400

Nederland:
1 t/m € 16.893 33,55%
2 € 16.893 t/m € 30.357 40,50%
3 € 30.357 t/m € 51.762 42,00%
4 € 51.762 en meer 52,00%

Ik zou zeggen: you do the math! Maar goed, wel erg relaxt dat er zoveel mensen uit allerlei delen van europa hier zijn om te werken. Zitten erg relaxte en gezellige lui tussen (zoals mijn hopelijk nieuwe braziliaanse huisgenoten Aldinho en Aline)!

Ik zou zeggen, keep geinteresseerde mensen die niet op de mailinglist staan ook posted, ik ga even een ommetje maken door het mooie Dublin (maar dat wist ik natuurlijk al van de Prioritijd-studiereis van twee jaar geleden)! En ja, uiteraard regent het hier...tis Ierland he! Brilliant!

Erik

ps Trinity College-campus is echt supermooi, zal er binnenkort een paar foto's van plaatsen in het fotoboek. Inspirerende omgeving!

  • 23 September 2006 - 14:30

    Daaf:

    Moooh Grootscholte!!! De math laat ik ff voor wat het is --> wel supervet van dat mediawharf man. Jij zit als het goed is gebakken...alleen nie met je appa. Ik hoop voor je dat je snel je doos mag inruilen voor je nieuwe appa volgende week. Heel veel succes met birello's tikken, wielrennen en af en toe naar het Trinity gaan! Groeten! Daaf

  • 23 September 2006 - 14:33

    B:

    Hey Ur,

    klinkt allemaal supermooi!
    Je bent toch geen Braziliaanse relatie aan het kapot maken he:). Succes met het vinden van een behoorlijke kamer voor een behoorlijke prijs!

    ps: voor dat Jake het doet: het is la femme!

  • 23 September 2006 - 15:47

    Dijksho:

    Labo! Jij enorme Hipo! Komt gewoon even met de corporate jet heen en weer! Ik heb eens even rondgefaxt en tussen die kerels van RED Concepts voel jij je helemaal thuis hoor: het blijken ook enorme labo's, dragen louter tweedelige getailleerde pakken zonder das en ze gaan daarbij ook allemaal iets te vaak naar de kapper om nog serieus genomen te worden. Klinkt dat als een plaats voor jou, ja of ja? Nou dan! Ik zeg het je, dat heb je goed gemanaged! ;-)

  • 23 September 2006 - 19:13

    Hanneke:

    He Erik!
    Leuk om je stukje te lezen! Volgens mij ga je het goed naar je zin hebben daar! Enne, hoezo HIPO..... Hoelang was je afgestudeerd toen je werd gebeld... 2 weken... Echt goed bezig. Al vast veel succes met gesprek!(en met je kamer-zoekttocht natuurlijk).
    Groetjes Hanneke

  • 23 September 2006 - 20:14

    Sarita:

    Wat super allemaal! Borrelen in Dublin en een mooie baan misschien in het verschiet. Ben benieuwd naar het vervolg hierop!
    x sarita

  • 24 September 2006 - 10:24

    Banaan:

    Hey Erik,

    Had je misschien toch die grote doos (van karton, niet van vlees) mee moeten nemen :). Succes bij bij mediaDwharf! Spreek je wel als je hier bent!

    Halleej

  • 24 September 2006 - 13:34

    Grote Neef:

    Ha neefje, alvast suc6 bij je sollicitatiegesprek en als 't niks wordt, kun je altijd nog na Dublin bij Iveco vrachtwagens komen aanduwen!!

  • 24 September 2006 - 15:15

    Eefje:

    Hier dus een berichtje van een van de bovengenoemde mensen die dus voor 350 E een kamer deelt met 2 anderen, euhm Messr Maguires morgen? :P

  • 24 September 2006 - 19:34

    Cat:

    Hi Erik

    Aan mij de eer om als eerste een reactie te plaatsen...Ik zou zeggen goed bezig (daar). Niet alleen onder de VTW-vrouwen ben je dus populair!!!En niet te hard trainen he anders ga je mij er nog af fietsen...Nou have fun en ben benieuwd naar je nieuwe berichten
    liefs Cat

  • 24 September 2006 - 19:36

    Cat:

    Zie al dat ik toch niet de eerste was (oeps)Volgende keer zal ik s beter kijken

  • 25 September 2006 - 07:31

    Jake:

    Hee Ur, let me do the math. Betekent lage loonbelasting (waar je als student niets aan hebt) niet gewoon hoge prijzen? In Londen is het ongeveer hetzelfde en ik zou ook heel blij zijn als ik een kamertje kan vinden voor onder de 300...pond...per week.

    Mooie verhalen verder..

  • 25 September 2006 - 08:30

    Jake:

    Hee Ur, let me do the math. Betekent lage loonbelasting (waar je als student niets aan hebt) niet gewoon hoge prijzen? In Londen is het ongeveer hetzelfde en ik zou ook heel blij zijn als ik een kamertje kan vinden voor onder de 300...pond...per week.

    Mooie verhalen verder..

  • 26 September 2006 - 17:54

    Lian:

    Ha Erik!
    Hoestie!
    Al goed aan het minglen daar lees ik ;)
    Heel veel succs met je gesprek 9 okt (hoe gaaf!)
    Tot mails!

  • 26 September 2006 - 18:23

    MMY:

    Way to go brother!! Een echte Grootscholte..op sommige fronten ;)

  • 27 September 2006 - 19:48

    Nettie:

    Schatje!!!!!

    Jee, probeer je deze site verborgen voor me te houden ofzo?! Kreeg zojuist van Cat te horen dat je op het net bezig bent.

    Dat allemaal ter zijde, wat ontzettend gaaf allemaal! Mmmm, betekent een snelle thuiskomst dat we binnenkort gaan trouwen???

    Dikke kus Linette

  • 28 September 2006 - 10:45

    Mark:

    Kijk, van dit soort berichten krijg ik het wel warm. Wat moet Ierland aanvoelen als een prettige leer/werk/studie omgeving. Vergeet vooral de Ierse 'Craic' niet te beleven, he!;)

  • 29 September 2006 - 11:07

    Maarten:

    Erik jongen, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nu wellicht een leuke baan in het verschiet ligt, worden de komende maanden nog meer een verkapte vakantie. Maar hoe staat het met de bobbelaris? groet, Maarten

  • 29 September 2006 - 12:43

    Wouter:

    He kerel! goed feestje gister he. Wanneer is je housewarming trouwens?

  • 10 Oktober 2006 - 15:16

    Ed:

    Hé Erik,
    Klinkt allemaal super. Hoe bevalt het uitgaansleven daar? We moeten denk ik maar effe een rondje biken door de Wicklow's met de kunstenaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2006

Maar weer eens tijd voor een update...

23 September 2006

Eerste bericht uit Dublin

Actief sinds 13 Sept. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 3654

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: